merelb.reismee.nl

6 maanden!

Aangezien ik precies zes maanden geleden vertrok leek het me weer een goed idee voor een nieuwe blogpost!

Met mij gaat alles goed. Ik heb het zo leuk hier met geweldige mensen! Sorry dat ik zo lang niks heb geschreven maar zo als ik in mijn andere post al vertelde heb ik hier nu ook gewoon een 'normaal leven'. Ik ga dus maar wat leuke dingen en highlights van de afgelopen weken vertellen.

Het eerste grote ding is dat basketbal over is en ik softbal ga spelen. Ik ben er achter gekomen dat ik niet echt een basketbal type ben maar mijn lieve team ga ik wel heel erg missen! Je ziet er elkaar elke dag na school, of je nu training of een game hebt. Maar dan nu dus een nieuwe en alweer, onbekende sport. Softbal. Ik hoop dat de paar keer dat ik het bij gym heb gespeeld mij een beetje op weg helpen..

Ik vertelde in mijn vorige blogpost dat het hier -24 graden kan worden, nou ik heb het meegemaakt! -24 graden Celsius! Het was zó koud. De enige keren dat ik buiten kwam was als ik op de schoolbus wachtte en als ik vanuit de schoolbus mijn school in liep. Bij elkaar zijn dat misschien twee minuten en ik vroor al dood. Ook heb ik snowdays gehad, drie om precies te zijn! Het is een milde winter maar toch ben ik drie dagen lekker thuis gebleven vanwege de sneeuw.

Een paar weken geleden is mijn tweede semester begonnen. Ik heb niet al mijn vakken veranderd maar wel een paar. De vakken die ik nog heb zijn Food Science, Algebra, Drawing & Painting en English. Alleen is English nu van schrijven veranderd naar speech. Dan heb ik als nieuwe vakken, Economics, een nieuwe Youth Service, Sports Marketing en Yearbook!

Nog even iets over school, een paar mensen vroegen aan mij wat voor lunch ik hier kreeg. Zo als ik al eerder vertelde is er elke dag een warme lunch of Salad bar. Jammer genoeg is de Salad bar er soms niet of is er gewoon niet veel keuze dus dan neem ik een warme lunch. Omdat onze school zo klein is kan je niet kiezen uit verschillende opties. Je moet het dus maar doen met wat er is. Zoals jullie waarschijnlijk al verwachten is het altijd heel ongezond. Een paar voorbeelden, we krijgen pizza, een sandwich, friet met iets van worstjes en ga zo maar door. Wel zit er altijd een groente en fruit naar keuze bij. Oh en melk. Ja dat is ook zo'n ding hier in de Verenigde Staten. Iedereen drinkt de hele dag door, bij elke maaltijd: Melk. Zelfs bij het avondeten.. echt heel vreemd.

Hoe ik mijn weekeinden hier spendeer verschilt altijd een beetje. Meestal ga ik met mijn vriendinnen naar de Mall of we gaan ergens wat eten. Het is heel anders hier met eten. In Nederland ga je meestal naar een leuk cafetje in de stad ofzo. Hier is dat gewoon niet zo. Aangezien er zo veel ruimte is maakt een restaurant/voedselketen gewoon een heel nieuw gebouw en die staat meestal aan de rand van de weg. Wat wij met McDonalds hebben in Nederland, maar dan is het hier bijna overal met alle voedselketens. Of wat je ook ziet, dat ze allemaal naast elkaar gaan zitten in een blok. Het is misschien wat ongezelliger maar de voedselketens die ze hier hebben zijn wel goed en heel lekker! Mensen halen hier heel vaak lunch en heel veel gezinnen gaan hier ook meerdere keren per week avondeten, dat is heel normaal in de Amerikaanse cultuur.

Ook stond ik in de krant van Nicollet. Heel groot op de voorpagina 'van Amsterdam naar Nicollet', lekker awkward. Maar het is wel een leuk artikel geworden, over wat de verschillen zijn en hoe ik zo'n Exchange jaar vind.

Als laatst komen mijn ouders en zusje mij bezoeken de laatste week van April! We gaan dan een paar dagen naar Chicago en ik laat ze natuurlijk hier alles zien. Onwijs veel zin in!

Ik laat snel weer wat horen

Liefs Merel!

Reacties

Reacties

Jacqueline

Hi Merel - zoals altijd weer supere leuk om te lezen. Volgend blog idee - hoe vind je het I'm zo'n verkiezingsjaar mee te maken? If zijn ze daar in Nicolette en op school niet zo mee bezig?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!