merelb.reismee.nl

Over thanksgiving, pre-Christmas en basketbal !

Hallo allemaal!
Donderdag 26 November was het dan eindelijk zo ver, mijn eerste American holiday: 'thanksgiving'. Rond een uur of 10 werd ik wakker en ik keek uit het raam. Ik zag buiten iets waar ik heel erg op hoopte, sneeuw, heel veel sneeuw. Een uurtje later vertrokken we naar Minneapolis. Hier wonen mijn tante, oom en neef en samen met hen en mijn opa en oma ging ik mijn eerste en waarschijnlijk laatste thanksgiving vieren. Deze rit zou ongeveer 1,5 uur moeten duren. Maar door de sneeuw en de drukte op de weg deden we er 45 minuten langer over. Thanksgiving is een groot ding hier. Iedereen gaat naar familie en viert het uitgebreid! Toen we aankwamen hebben we eerst een lange tijd gezellig gepraat en waren mijn hostvader en zijn zus aan het koken. Om 4 uur konden we eindelijk beginnen met eten. Er was (natuurlijk) een kalkoen, voor als mensen het zich afvroegen. Ik heb heerlijk gegeten en het was heel gezellig.
Dan nog iets leuks wat ik helemaal vergeten ben te vertellen. Ik doe eindelijk een high school sport! Basketbal om precies te zijn. Misschien denk je nu wel, huh? Merel speelt basketbal? Ja zo dacht ik er ook over. Ik ben er mega slecht in, heb het nog nooit gespeeld en vind het ook helemaal niks voor mij. Maar omdat ik op een kleine school zit is dit de enige wintersport die er is voor meisjes. Het was dus basketbal of niks. Ik doe het nu ongeveer een maand en het gaat eigenlijk best goed. Ik heb elke dag na school 2 uur training. Als we een wedstrijd hebben is er geen training. Meestal hebben we één wedstrijd per week, soms meer. Dat was in het begin dus wel even zwaar, zo veel trainen, maar je raakt er aan gewend.
En dan, Christmas! Ik denk toch wel één van de leukste dingen die ik ga meemaken dit jaar. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Heel Nicollet hangt vol met kerstlichtjes in de straten, maar natuurlijk zijn alle huizen ook helemaal versiert. Vorig weekend hebben wij de kerstboom opgezet en Christmas baking gedaan. 15 dozen vol met Koekjes, chocola, wafels en nog veel meer. Een typisch "kerst snoepje" hier is 'chocolate pretzel'. Je smelt witte chocola en dipt de pretzels er in. Dan strooi je er wat glitter over en klaar. Ik had er nog nooit van gehoord maar het is dus heel populair! Ook een pre-Christmas dingtje wat ik de afgelopen dagen aan het doen ben is, Secret Santa! Samen met mijn basketbalteam. Iedereen trok anderhalve week geleden een lootje, en zo heeft iedereen iemand uit het basketbalteam waar voor jij een secret santa bent. Je geeft elke dag kleine cadeautjes die iets met kerst/winter te makes hebben. Dus bijvoorbeeld sokken en kerstsnoepjes. Je geeft het natuurlijk niet zelf, het heet niet voor niets SECRET Santa. Je plakt het bijvoorbeeld op die gene zijn kluisje of je laat iemand anders het geven. Na de kerstvakantie (die voor mij volgende week woensdag begint) hebben we met ons team een kerstfeest, dan vertel je voor wie jij Secret Santa was en geef je een groot cadeau.
Voor thanksgiving, basketbal en Christmas foto's kan je naar 'foto's' gaan.
Ik laat snel weer wat horen
Liefs Merel!

Reacties

Reacties

Suzan

Volgens mij krijg je het daar steeds meer naar je zin Ben benieuwd naar je volgende verhaal xxxx

jeannette

Ja Merel, kreeg dezelfde indruk als Suzan, je begint al aardig te wennen . Jaloersmakend die laag sneeuw , maken ze daar ook sneeuwpoppen ? Hier in Nederland wordt de sneeuwpop met uitsterven bedreigd .. Een heel fijne kersttijd en een spetterend 2016 met allemaal mooie verhalen Knuffel uit het Dordtse Jeannette en Rien

Jacqueline

Geweldig verhaal weer Merel! Je klinkt ook echt gelukkig met je leven daar. Blij voor je! XOXO

Tom Rens Frank en Caroline

Lieve Merel,

Wat zalig om te lezen dat je het zo lekker hebt daar.... De jongens (alle 3) en ik willen je heel graag een goed nieuw jaar wensen (voor de kerst zijn we natuurlijk te laat....hoewel we wel veel aan je denken en je uitvoerig over de kersttafel bent besproken. Je papa en mama en Pief waren zo lief om ons hele gezin weer te adopteren...dit keer zijn we niet drie weken gebleven maar het was een zalige kerstnacht waarin je heel erg gemist bent. Zo erg zelfs dat je moeder helemaal van de kaart was en haar haar in de fik stak....gelukkig liep het met wat verschroeit stinkend haar af.....

Ontzettend goed dat je zo lekker aan het sporten bent....elke dag.... we zijn trots op je en kijken uit naar je basketbal moves.....

De jongens missen je heel erg en zullen blij zijn als je weer in Nederland bent...maar wat een avontuur..heel erg goed van je

Voor nu heel veel kusjes en liefs

Tom, rens, Frank en Caro

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!