merelb.reismee.nl

2016!

Hallo allemaal,

Als eerst allemaal nog een Gelukkig nieuw jaar! Mijn jaarwisseling was totaal niet bijzonder, al mijn vrienden waren in andere steden met familie dus ik heb het gezellig thuis gevierd met mijn hostfamily. Een week voor oud en nieuw was het natuurlijk kerst! Mijn kerst was echt geweldig. De dag voor kerst gingen we naar Rachels familie, het was heel gezellig en ik heb leuke cadeautjes gekregen. Ook heb ik een 'stocking' gekregen. Alle kinderen en soms ook volwassen hangen een grote kerst sok in de boom. Die wordt dan gevuld met allemaal kleine dingetjes. Ik kreeg bijvoorbeeld dollars, fluffy sokken en heel veel snoep en chocola. Zoals je in mijn vorige verhaal kon lezen hadden we heel veel gebakken voor kerst, we namen een deel mee. Maar natuurlijk hadden mijn opa en oma en mijn tante en oom ook van alles gemaakt, er was dus héél véél eten. De volgende dag hadden we kerst met het gezin gevierd bij ons thuis. Er lagen heel veel cadeautjes onder de boom, wat heel normaal is natuurlijk, kerst is hier een heel groot ding. Mijn broertjes, zus en ik zijn allemaal heel erg verwend. Voor de rest zijn we die dag thuis gebleven en hebben we films gekeken, het was namelijk heel koud buiten en het sneeuwde, daar straks meer over trouwens. De volgende dag gingen we naar George zijn familie en daar hetzelfde verhaal, heel veel eten, een rijk gevulde 'stocking' en leuke cadeautjes! George zijn moeder is trouwens heel erg gelovig, daarom werd er ook uit de bijbel voorgelezen en werden er kerstliedjes gezongen (die ik overigens niet kende dus ik zat daar lekker awkward). Over geloof gesproken, heel veel Amerikanen zijn gelovig, echt veel meer dan in Nederland. Veel vrienden van mij gaan elke week naar de kerk en zaten voor dat ze op de middelbare school zaten op een christelijke basisschool. Ik merk er niet heel veel van omdat mijn gezin zelf niet gelovig is. Wel hebben we af en toe bij basketbal een gebed gedaan voor zieke familieleden van mensen uit ons team. We gaan dan na de training in een grote kring staan, pakken elkaars handen en de coach begint hard op te bidden. Zelf ben ik totaal niet gelovig dus de eerste keer toen we dit gingen doen was het allemaal een beetje raar voor mij.

Ik vertelde eerder in dit verhaal al dat het hier dus heel koud kan worden. Minnesota heeft een beetje een apart klimaat. In de zomer is het hier heel warm, elke dag rond de 25 graden Celsius. En in de winter is het hier heel, heel erg koud. Het sneeuwt bijvoorbeeld nu heel hard buiten en het is -24 graden Celsius. Één voordeel, mijn school heeft 'snowdays' en 'early outs' als er bijvoorbeeld te veel sneeuw ligt hoeven we niet naar school of als het in de middag heel hard gaat sneeuwen mogen we eerder naar huis. Ik heb tot nu toe twee early outs gehad.

Dan nog even over het nieuwe jaar, ik vind het moeilijk te beseffen dat het al weer 2016 is, dit betekent namelijk dat ik al op de helft van mijn Exchange jaar ben. Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik nu in Amerika zou zitten, maar ik had het voor geen goud willen missen. Ik kan het iedereen zo erg aanraden! High school is het beste ooit.

Ik laat snel weer wat horen!

Liefs Merel

Reacties

Reacties

suzangeelen@kpnmail.nl

Liieve Merel
Weer met veel plezier je verhaal gelezen Wat ben ik blij dat je zo enthousiast bent Maar goed dat ik daar niet zit ik zou kilo's aankomen Ik hoop dat je nog geniet van de komende maanden daar Wij beginnen vast met aftellen ???

suzangeelen@kpnmail.nl

o ik zie dat mijn smiley's vraagtekens zijn geworden xx

jeannette

Ja lieve Merel hier ook een (oud)tante die met veel plezier je verhaal heeft gelezen , jij ook een gelukkig 2016 en pffff wat een eten allemaal ;) .. Tot het volgende verhaal een knuffel uit het Dordtse .
Jeannette en Rien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!