merelb.reismee.nl

Verschillen tussen NL en de VS!

Hallo allemaal!

Inspiratie voor een nieuwe post was een beetje ver te zoeken, ik heb hier namelijk nu ook gewoon een normaal leven. Elke ochtend sta ik half 7 op en maak ik me klaar voor school, om half 8 staat de schoolbus voor de deur en zit ik daar ongeveer 10 min in naar school. Ik heb elke dag les van 8:00-15:00. Omdat het nu dus niet zo spannend en nieuw meer is vond ik het een beetje moeilijk om iets te verzinnen om over te schrijven. Daarom dacht ik laat ik maar grappige opmerkingen opschrijven, want er zijn al wat rare/grappige dingen tegen mij gezegd. Ook leek het me leuk om verschillen die mij tot nu toe zijn opgevallen tussen thuis en hier te vertellen.

•Weet jij wat taco's zijn?

•Huh? Mag je echt geen geweren kopen en op zak hebben in Nederland ? Huh zo raar..

•Dus jij eet boterhammen voor lunch op school, wat raar, dat zou niemand hier kunnen overleven.

-Ja in nederland krijgen wij geen friet en hotdogs voor lunch

•Ken jij het concept: twee boterhammen met kaas er tussen en dan grillen, Nee waarschijnlijk niet he.

-Jawel, ik weet wat een tosti is.

Grote verschillen zijn:

Vervoer:

Iedereen, maar dan ook echt iedereen die hier 16 jaar of ouder is heeft een rijbewijs en een eigen auto. Alle scholieren gaan ook met de auto naar school, en de kinderen jonger dan 16 jaar worden met de auto gebracht of nemen de schoolbus. Onze school heeft dus ook een gigantische parkeerplaats en maar 2 kleine fietsrekken.

Candy:

Nederlanders missen echt wat als het aankomt op snoep, koekjes, frisdrank enz. Ze hebben hier namelijk zó veel meer smaken en keuze. Ik dacht dat wij vrij veel soorten snoep en koekjes hadden, maar nee. Ze hebben hier bijvoorbeeld birthdaycake-m&m's en pumkin spice latte m&m's. Ook hebben ze hier super veel frisdrank wat wij niet in Nederland hebben, Dr. Pepper is hier bijvoorbeeld een heel bekend drankje.

Sport:

Alle scholen bieden veel soorten sporten aan die je na schooltijd kan beoefenen. Je traint dan elke dag 2 uur na school en heel veel mensen doen dit.

Schoolspirit:

Op alle scholen hier is er een onwijs erge positieve vibe; spirit. In Nederland gaan we echt alleen naar school om te leren en is iedereen het liefst zo vroeg mogelijk uit en gaat dan naar huis. Hier is iedereen super trots op zijn school en komt iedereen elkaar altijd supporten bij de sportwedstrijden. Alle scholen hebben ook schoolkleuren en die worden met veel trots gedragen. Mijn school heeft ook een eigen lied die vaak wordt gespeeld bij de wedstrijden.

Halloween:

Waar wij in Nederland Halloween eigenlijk gewoon niet vieren, is het hier echt een heel groot ding. Er is een hele grote afdeling in target met ongeveer 6 gangpaden met allemaal soorten (extra voor Halloween) snoep en 6 gangpaden met allemaal kostuums. Een maand geleden was er al heel veel uitverkocht en het begint volgende week.

Ik laat snel weer wat horen

liefs Merel!

Reacties

Reacties

suzan

Leuk Merel! En die vragen alsof je van een andere planeet komt Dat alles in Amerika meer en groter is dan hier klopt dus wel lees ik
xxxx

jeannette

Ja heel erg leuk Merel, Halloween was hier in Nederland net als Valentijnsdag vrijwel onbekend. Lieve groetjes uit het Dordtse xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!