merelb.reismee.nl

Eten, school en Football!

Hallo allemaal!

Jeetje, school is pas een week begonnen en er is al zo veel gebeurd! Een week geleden op zaterdag 5 sep kwamen alle (school)vrienden van Hannah langs, zodat ik ze kon ontmoeten voor dat school begon. Hannah en Ik zijn namelijk beide seniors en zitten met maar 23 andere kinderen in de jaarlaag..

Mijn klasgenoten zijn heel aardig en het was leuk om te zien hoe 'afspreken met vrienden' er hier aan toe gaat! We hadden een groot kampvuur gemaakt en er was eten, veel eten. Wat grappig was is dat ik veel eten niet kende, s'mores bijvoorbeeld. Bij s'mores hou je een marshmallow boven het vuur en als het gesmolten is doe je hem samen met Hershey's chocola tussen twee koekjes. Ze waren allemaal erg verbaasd toen ik zei dat ik niet wist wat s'mores waren, maar wat ze niet konden geloven is dat wij geen Reeses en Butterfings hebben in Nederland. Dit zijn kleine chocolade repen met pindakaas er in, ze lieten me het meteen proeven en wat is het lekker!

De volgende dag gingen we boodschappen doen. We waren nog geen 5 minuten in de winkel en ik zag al iets Nederlands, kaas uit Gouda. 'Koeda cheese' zoals mijn familie dat zegt, blijkt ook nog eens hun lievelingskaas te zijn !;)

Wat ook erg populair blijkt te zijn hier is de 'old dutch chips'. Hele zoute chips in een gele zak met een blauwe windmolen erop. Grappig dat het hier zo bekend is maar we het niet eens in Nederland hebben.

Toen, dinsdag 8 september, school.. Mijn eerste schooldag op Nicollet Public school. Wat was ik zenuwachtig maar er ook helemaal klaar voor. Om half 7 ging mijn wekker en om half 8 reden Hannah en ik naar school. We kwamen aan en ik stapte uit de auto, die strak geparkeerd stond dus ik moest me tussen twee auto's zien te manoeuvreren. Dat was goed gelukt, dacht ik, want toen ik de parkeerplaats afliep zag ik dat mijn hélé spijkerbroek en tas onder de modder zaten, het zat overal. Het was 10 voor 8 dus ik had nog tien minuten voordat de les begon. Ik rende naar de wc en het leek echt even alsof ik in een film beland was: the new kid die de eerste schooldag meteen een blunder maakt. Ik heb gelukkig alles er af kunnen krijgen en liep toen met een paar grote watervlekken op m'n broek naar mijn eerste les.

Tot nu toe vind ik school heel leuk en is het goed te doen. Af en toe raak ik even de draad kwijt als de leraren snel praten maar dat is niet zo'n groot probleem. Elke dag heb ik één pauze van een half uur, ik haal mijn eten in de schoolkantine. Het menu is elke dag anders maar ik neem eigenlijk altijd een salade van de salade bar die (gelukkig) dit jaar nieuw is.

Eergisteren ging ik naar mijn eerste Football game ooit! Jammer genoeg hebben de Nicollet raiders verloren en begrijp ik nog vrij weinig van de sport maar het was heel gezellig!

Ik laat snel weer wat horen

Liefs Merel!

Reacties

Reacties

Eric, Petra en Lotte

Leuk Merel, Fijn dat je het zo gezellig hebt! We vinden je verhaaltjes heel leuk. Liefs!!

suzan

Weer zo'n leuk verhaal Merel Groeten en liefs van George, Alex, Camiel en Suzan

Bente

Super lief

Soukaina

Hoe leuk lieverd! Xx

Jeannette Kruidhof

Chapeau Merel , genoten van je verhaal , mama Magriet zei het al bij haar bezoek aan de USA ( enige jaren geleden ) everything is bigger here.. uit je verhaal begrijp ik nu precies hoe dat komt :)
Liefs uit het Dordtse Jeannette /Rien

Ida

Wat leuk meertje ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!