merelb.reismee.nl

New York

Hallo allemaal,

Hier is dan mijn eerste blogpost vanuit Amerika! Zoals je al in mijn vorige post kon lezen moest ik vrijdag 28 augustus al om 5 uur op Schiphol zijn. Op Schiphol zag ik de 4 andere Exchange students waarmee ik naar Londen vloog. Ik checkte mijn koffer in, nam afscheid van mijn ouders en zusje en we liepen naar de douane. En toen waren we met ze vijven, we liepen naar onze gate en zo het vliegtuig in. Na een korte vlucht waren we aangekomen op londen Heathrow. We moesten hier wachten op de 33 andere Exchange students die uit heel Europa kwamen. Toen we na ongeveer anderhalf uur compleet waren plus de leider uit Denemarken konden we naar de gate lopen, hier moesten we heel even wachten en toen konden we het vliegtuig in naar New York. Vanaf JFK gingen we met een bus naar de campus, 'de college of new Rochelle', dat ligt net iets buiten new york. Aangekomen op new rochelle hoorde ik dat mijn roommate Michelle was, een meisje uit Zwitserland. De eerste twee dagen bleven we op de campus en kregen we hier les (over verwachtingen van het jaar, de regels in je uitwisselingsjaar en hoe je je moet gedragen) en beoefende we Amerikaanse sporten o.a. American football, wat ik echt vreselijk vond. De derde dag gingen we dan eindelijk naar Manhattan, eerst een bus tour door de stad en toen vijf uur vrije tijd in SOHO. Daarna gingen we weer terug met de bus naar de campus. De dag er na begonnen we vroeg met American history en government een leuke les waar we een beetje werden voorbereid voor de echte les hierin op high school. Na deze les hadden we lunch en toen gingen we met de trein naar Grand Central Station, eenmaal in dit prachtige station moesten we er ook meteen weer uit en liepen we naar Times Square. Op Times Square kregen we te horen dat we weer een paar uur vrije tijd hadden. Eerst gingen we (mijn groepje, de Nederlanders) naar Applebee's om even wat te drinken en daarna liepen we rond door de buurt. Toen onze vrije tijd voorbij was en de groep weer compleet gingen we naar de Hudson river voor een boottocht. Na deze boottocht was iedereen helemaal kapot en gingen we terug met de trein naar de campus. Toen de vijfde en laatste dag, de wekker ging al vroeg om de laatste dingen in te pakken en 7 uur in het cafetaria te zijn voor ontbijt, wat overigens (net als de lunch en het avondeten) ver boven verwachtingen was :)! Toen we uit gegeten waren liepen we terug naar de Ursula hal waar onze koffers stonden (en waar de meisjes sliepen) om die vervolgens weer mee naar buiten te nemen, de bus in. Op het vliegveld na het inchecken van de koffers kon ik al weer afscheid nemen van Alex, Willemijn en emelie (en andere Exchange students) wat erg moeilijk was omdat we deze Prepcourse veel met elkaar zijn opgetrokken. Ik ging samen met Nina en een paar andere naar de gate en daar heb ik toen ongeveer 4 uur gewacht voor mijn vlucht naar Minneapolis, Minnesota !

Prepcourse was geweldig, een top begin van mijn Amerika avontuur!

Ik laat snel weer wat horen

Liefs Merel!

Reacties

Reacties

suzan

Wat fijn om dit verhaal te lezen Hoe kwam je nu eigenlijk in die limousine? Ben erg benieuwd hoe het bevalt bij je gastgezin Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!